Publicações sobre música e neurociência

Abaixo, artigo, teses, livros sobre Música e Neurociências. Tais publicações foram retiradas de revistas da área e em cada uma delas há a referência da revista original. Para ler clique no link (vai abrir uma janela, clique novamente no título e abrirá um arquivo em PDF).

ANDRADE, Paulo. Uma abordagem evolucionária e neurocientífica da música

ANDRADE, Paulo et al. Música e Cérebro_uma janela para a compreensão do funcionamento interativo do cérebro

ANDRADE, Paulo; et al. Brain an the music_a window to the comprehension of the interactive brain functioning

BOGIO, Paulo. A música por uma óptica neurocientífica

CARNIELLI, Cássia. A apendizagem musical no contexto da psicomotricidade.

CELIS, Valeria; et al. La relación entre los procesos de lecto-escritura y la música desde la perspectiva neurocognitiva

CLARK, A. Musicians have fine tuned neural distinction of speech syllables: clark-a-et-all-musicians-have-fine-tuned-neural-distinction-of-speech-syllables

COSTA, Jessika. A música no desenvolvimento psicomotor da criança na educação infantil.

CUERVO, Luciane. Articulações entre música, educação e neurociências.

FERREIRA, Lucas. Neurophysiological aspects of musical auditory stimulation on the cardiovascular system

FLORES-GUTIÉRREZ, Enrique. Procesamiento de la música en al primer episodio de transtorno depressivo mayor sin tratamiento

GASER, Christian. Brain structures differ between musicians and non musicians: gaser-christian-e-schlaug-gottfried-brain-structures-differ-between-musicians-and-non-musicians

GASER, Christian. Gray Matter differences between musicians and nonmusicians: gaser-christian-e-schlaug-gottfried-gray-matter-differences-between-musicians-and-nonmusicians

ILARI, Beatriz. A música e o cérebro_algumas implicações do neurodesenvolvimento para a educação musical

JUSTEL, Nadia; et al. Plasticidade cerebral_ participación del entrenamiento musical

KRAUS, Nina. Music training for the development of auditory skills: kraus-nina-chandrasekaran-bharath-music-training-for-the-development-of-auditory-skills

KRAUS, Nina. Music and language relations and disconnections: kraus-nina-e-slater-jessica-music-and-language-relations-and-disconnections

KRAUS, Nina. Neural entrainment to the rhythmic structure of music: kraus-nina-and-tierney-adam-neural-entrainment-to-th-rhythmic-structure-of-music

KRAUS, Nina. The musicians auditory world: kraus-nina-e-nicol-trent-the-musicians-auditory-world

LOURO, Viviane. Música e inclusão à luz da psicomotricidade.

MEDEIROS, Rodolfo. Música na educação infantil_estratégias da psicomotricidade para a educação musical

MIRANDA, Marcelo. La enfermedad neurológica de Georg Friedrich Haendel

MUSACCHIA, Gabriela. Musicians have enhanced subcortical auditory and audiovisual processing of speech and music: musacchia-gabriella-musicians-have-enhanced-subcortical-auditory-and-audiovisual-processing-of-speech-and-music

MUSACCHIA, Gabriela. Relationships between behavior brainstem and cortical encoding of seen and heard speech in musicians and non musicians: musacchia-gabriella-et-all-relationships-between-behavior-brainstem-and-cortical-encoding-of-seen-and-heard-speech-in-musicians-and-non-musicians

MUNTE, Thomas. Musicians brain as a model of neuroplasticity: munte-thomas-et-all-the-musicians-brain-as-a-model-of-neuroplasticity

MUSKAT, Mauro. Et al. Música e Neurociências

MUSKAT, Mauro. Música, neurociência e desenvolvimento humano

NAVIA, Diogo. Neurociências, música e educação

PEDERIVA, Patrícia; TRISTÃO, Rosana. Música e Cognição ROCHA, Viviane;

PEIXOTO, Maria; et al. Evaluation protocol for amusia_ portuguese sample

PARBEY, Clark et all. Musician enhancement for speech in noise: parbey-clark-alexandra-et-all-musician-enhancemente-for-speech-in-noise

RIBEIRO, Fabiana. Treino musical e capacidade da memória operacional em crianças iniciantes, veteranas e sem conhecimentos musicais

SILVA, Marília. Amusicas and modularity of musical cognitive processing

SNYDER, Bob. Music and Memory (livro completo)

STRAIT, Dana. Musical experience shapes top down auditory mechanisms evidence from masking and auditory attention performance: strait-dana-musical-experience-shapes-top-down-auditory-mechanismsevidence-from-masking-and-auditory-attention-performance

STRAIT, Dana et all. Musical experience promotes subcortical efficiency in processing emotional vocal sounds: trait-dana-et-all-musical-experience-promotes-subcortical-efficiency-in-processing-emotional-vocal-sounds

STRAIT, Dana et all. Musical experience and neural efficiency effects of training on subcortical processing of vocal expressions of emotion: strait-dana-et-all-musical-experience-and-neural-efficiency-effects-of-training-on-subcortical-processing-of-vocal-expressions-of-emotion

SCHNEIDER, Peter et all. Morphology of heschls gyrus reflects enhanced activation in the auditory cortex of musicians: schneider-peter-et-all-morphology-of-heschls-gyrus-reflects-enhanced-activation-in-the-auditory-cortex-of-musicians

SCMITHORST, Vicent. Differences in white matter architecture between musicians and non musicians a diffusion tensor imaging study: schmithorst-vicent-e-wilke-marko-differences-in-white-matter-architecture-between-musicians-and-non-musicians-a-diffusion-tensor-imaging-study

SCHELLENBERG, E. Music and cognitive abilities: schellenberg-e-glenn-musica-and-cognitive-abilities

VEZZÁ, Flora. Afinar o movimento_educação do corpo no ensino de instrumentos musicais

WONG, Patrick et all. Musical experience shapes human brainstem-ecoding of linguistic-pitch-patterns: wong-patrick-et-all-musical-experience-shapes-human-brainstem-encoding-of-linguistic-pitch-patterns

 

Anúncios